Tuesday, June 1, 2010

`Keje oh Keje`

sy tgh bersedih...
kenapa???
apa yg kita buat tak dihargai hanya kerana kita bukan KRONI..
sedih kan...
tak guna keje smpi takde masa utk diri sendiri tp at the end nothing..
NOTHING
smpi dah takde motivasi dah utk hepi balik pegi keje...
klu ikut hati yg panas, mau bg resign letter on the spot..
tp seb baik smpt lagi pk..

So, skrg tgh struggle nak cari keje baru..
dah tak mau dah keje kat PTSB...
Mudah2an keje baru smpt sangkut...

Sekarang saya nak fikir yang positif sahaja...
biarlah orang tak hargi kerja kita tapi kita kena hargi diri kita sendiri..
biar ada masa untuk diri sendiri..
bukan pergi pagi balik malam lagi,
sekarang habis saja waktu kerja, kemas beg dan cabut...
kerja banyak sambung je lain kali...
kerja masing2 kena settle sendiri..
bukan masa untuk saya tolong anda semua...
so, buat bos2 saya, saya ucapkan TAHNIAH ATAS INCREMENT YG ANDA BG KAT SY WALAUPUN SGT2 TAK BERBALOI....
1st time saya dengar "increment awak rendah sebab basic awak dah tinggi"
sangat2 tak masuk akal...

betapa ruginya spent more than 2 years, but nothing...
menyesal tak ikut cakap Michelle utk cari kerja lain...
skrg, apa yang Michelle bgtau dah pun jadi...
Michelle dah pun pulangkan paku buah keras...

2 comments:

  1. sabar, cari kerja dulu. skrg ni, abis ofis hour balik. tak siap smbung esok. kena keraskan hati skit jangan di buli org. kak ti pernah merasa masa kerja kat PJ dulu

    ReplyDelete
  2. memang skrg tgh cari keje pun.. harap2 cepat la bleh.. dah tak sanggup dah...

    ReplyDelete